zaterdag 2 april 2011

Kwasten wassen

Hey,
Vandaag toon ik jullie, aan de hand van foto's, mijn methode voor het wassen van mijn kwasten. Het wassen van je kwasten is, zoals velen weten, belangrijk omdat je kwasten al snel bacteriƫn bevatten en deze breng je telkens opnieuw aan op je gezicht. Mijn methode is zeer simpel, ik neem een bord , doe er een laagje warm water in en een drupje of 2 zeep (antibacteriƫle).

Hierna draai ik mijn kwast gewoon in het bord en kijk maar eens mee hoeveel vuil ik er dit weekend heb kunnen afhalen, uit al mijn kwasten. Het drogen doe ik door ze gewoon op keukenrol te leggen en ze aan de lucht te laten drogen. Ja kan ze ook in een potje zetten met zo een brushhoudertje zodat het vocht eruit kan druppen en de haren niet loskomen.

Ziehier mijn foundationkwast, deze was echt zooooo vies.

Mijn gezichtspoederkwast, ook redelijk dirty.

Zelfs bij de tweede keer kwam er nog steeds dirt van de poederkwast.

Deze kwast gebruikte ik blijkbaar ook voor poeder en om te contouren.

Een speciaaltje zijn natuurlijk mijn sponsapplicators waarmee ik mijn foundation mooi gelijk aanbreng. Deze kan je moeilijk doppen in het zeepsopje. Ik neem een sponsje in mijn hand en maak het nat met warm water , daarnee doe ik er zeep op en begin ik mijn handen te wassen waardoor het sponsje mee gewast wordt.

Ziehier de sponsjes voor het wassen.

En dit is dan een overzicht van al mijn kwasten en sponsjes na, blink blink.