zondag 8 mei 2011

Day 19 – Something you regret

Hoi hoi,
Dag 19 van mijn challenge en ik ga nog steeds verder. Jullie weten nu al zoveel van mij op zo'n korte tijd, ik vind het toch best grappig als ik hierover nadenk. Vandaag vertel ik je over iets waar ik spijt van heb.

Waar heb ik spijt van? Hmm, deze is wel moeilijk. Oh, ik weet het. Iets meer dan een jaar terug overleed mijn meme (grootmoeder). Ik was altijd haar lievelingetje geweest en ik hield ook zeer veel van haar. Maar wat ik om te beginnen jammer vond is dat ik niet in mijn dorp was toen ze stierf, ik bevond mij namelijk aan de kanten van Antwerpen. Ik kon ook niet direct naar huis vertrekken en mijn moeder vond dit ook niet een goed idee, het was namelijk oudejaar en ik zou bij mijn toenmalige vriend dit "feest" vieren. Wat mij het meest eigenlijk spijt is dat ik ze zo snel vergeten was, ik heb nooit echt last gehad van het feit dat ze er niet meer was. Ik heb hoogstens twee weken elke avond gehuild, maar dat is echt maar weinig voor mij. Ik moet jullie wel zeggen dat ik me erg optrok aan het feit dat ze nu op betere plaatsen is waar ze niet hoeft te lijden, ze streedt namelijk al lange tijd tegen kanker en had al vele chemosessies achter de rug... Tevergeefs. Om verder te vertellen heb ik het eerste jaar ook nooit naar de begraafplaats geweest, ik kon het niet, ik wou het niet... Het voelde gewoon zo raar en ik dacht liever aan haar hier op mijn kamer, waar ik alleen was. Dit is eigenlijk de zaak waar ik het meest spijt van heb, andere dingen die ik bijvoorbeeld zeg over iemand , daar heb ik haast nooit spijt over omdat ik dit toch nog goed kan maken.

See you next time!