dinsdag 31 mei 2011

Mijn bonsai

Hallo meiden,
Vandaag een persoonlijk berichtje en dit meer bepaald over mijn kamerplantje meneer Bonsai.

Een bonsai is zo'n miniboompje wat veel verzorging vergt en ook een nogal precieze behandeling. Je hoort het al dat er hier wat misgelopen zal zijn bij mij. Ik ben totaal niet zo goed in het verzorgen van plantjes en dergelijke. Ik zal jullie het verhaal van meneer Bonsai eens vertellen.

Vorige zomervakantie kocht ik meneer Bonsai omdat ik wat meer groen wou in mijn kamer. Ik verzorgde hem zoals aangegeven door hem om de twee dagen water te geven. Ook stond er bij dat je hem eens extra sproeivoeding kon geven. En ja hoor, daar liep het mis. Ik gaf hem de sproeivoeding en al zijn mooi blaadjes waren op twee weken tijd verdwenen. Blijkbaar had de boom zich 'verbrand'... Ok dacht ik, deze boom is lekker voor de schroothoop. Toch heb ik heb een tijdje laten staan. Ik knipte zijn kale takken er zo goed en zo kwaad mogelijk af in de hoop dat het opnieuw zou groeien. Nu ongeveer een jaar later kreeg meneer Bonsai opnieuw scheutjes en heeft hij al weer enkele blaadjes hangen. Het is nog geen volledige kruin maar toch is hij alweer mooi groen. Ik geef hem nu om de paar dagen een goeie pak water en merk dat hij dit veel liever heeft. Extra voeding geef ik hem niet meer, ik wil hem niet nog een keertje verliezen.

Kus,
Delphine