maandag 9 mei 2011

My game-addiction

Hey meisjes,
Vandaag misschien een artikeltje dat meer op jongens is gericht want het gaat namelijk over games. Als meisje mag ik mij op sommige vakken namelijk een beetje een jongen noemen want ik hou van GAMES!

Pc-gaming
Ik begin met jullie mijn spelletjes te tonen die ik heb om op de computer/laptop te spelen. Dit zijn er een hele boel aangezien ik vroeger enkel op de computer kon spelen. Ik begon op de computer met het spelen van die interactieve spelletjes, zoekspelletjes, spelletjes die je niet kan uitspelen. Voorbeelden zijn "The sims 2", "The Settlers", "Anno 1404" en "Singles 2". Dit blijft nog steeds vrouwelijk enzo maar lees verder en je zal verandering merken.

Daarna ging ik over naar horror- en thrillergames, shooters en dergelijke. Hier komt de jongen in mij! Voorbeelden hierbij zijn "Alone in the dark","Hitman 2","The lost crown","Outcry","Darkness within","Shutter Island" en uiteraard HET VAN HET "Fear 2"! Wat shooters betreft speel ik deze het liefst op de pc, ik vind dat ik met de muis beter kan werken dan met een controler voor Playstation of XBOX 360.

En om me nu nog helemaal een nerdje te maken speel(de) ik ook World of Warcraft. Iedereen kent dit spel wel in de game-wereld, het fantastische online spel! Ik ben er gewoon verslaafd aan geraakt vorige zomervakantie. Het spel is supermooi qua graphics en je leert er zoveel leuke mensen mee kennen.

Nintendo DS
Na de pc kwam voor mij de Nintendo DS, ik heb een rode versie en ben er lange tijd zoet mee geweest. Op de Nintendo kan je niet zo'n coole spelletjes spelen , noem de spelletjes gerust baby/kinderspelletjes. Toch heb ik ook op de Nintendo DS een hele reeks spelletjes gespeeld. Ik toon jullie foto's van enkele spelletjes hieronder. Zoals je ziet hou ik ervan om kindjes op te voeden en dergelijke. Ook zoekspelletjes vind ik hierop leuk om te doen.

Nintendo Wii
Na de Nintendo DS kwam de Nintendo Wii aan bod. Mijn moeder kocht heb voor mijn broers "goede" rapport en ik heb erop gespeeld. Voor de Nintendo Wii kocht ik nog niet al te veel spelletjes aangezien deze nog wel duur zijn. Ik koop deze games vooral in tweedehands omdat ze dan echt nog betaalbaar zijn en ook kan je er de krasjes laten uithalen indien het spel hapert. Hier zie je mijn Nintendo Wii spelletjes, het gaat vooral om dansspelletjes, opnieuw "The Sims", zoekspelletjes, doktertje spelen en dergelijk.

Dit hadden jullie hoogst waarschijnlijk niet van mij verwacht hé, maar ik ben een echt gamegeek! Op deze manier kwam ik ook in contact met vele jongens en ontwikkelden er zich gamereaties. Vanaf komende zomervakantie begin ik weer op World of Warcraft te spelen in een team dat bestaat uit een belg, een pool, een nederlander en een engelsman. Stuk voor stuk jongens en ik ben dan het chickie van de bende :)
Tot morgen voor een nieuw artikel!