donderdag 11 augustus 2011

Herexamens

Jullie merkten het vast wel dat er de laatste tijd zeer onregelmatige korte posts waren. Dit heeft zowel met mijn vakantiejob te maken als met de herexamens die in zicht komen.

Ik heb dit jaar 5 herexamens wat goed meevalt als je bekijkt dat ik rond de 20 examens heb afgelegd. Ik ben al een week of twee aan het studeren na de werkuren, vandaar heb ik weinig tijd voor Myplekopdieweb.
Vandaag toon ik jullie wat studeerfoto's en vertel ik jullie hoe ik het studeren aanpak.

Als eerste maak ik een studieplanner, ik zeg jullie op voorhand dat ik me hieraan niet hou maar ik doe alleszinsd mijn best.

Om te leren maak ik een samenvatting in een schriftje.

De dagen voor de examen word het echt studeren en loop ik rond in huis en vertel ik de leerstof aan mijzelf. Ik heb gemerkt dat ik op die manier alles beter kan onthouden.

Na ieder examen zet ik een zwart kruis door de dag (op mijn planning), zo zie ik hoeveel ik er al af heb en hoeveel er nog komen. Het aftellen kan zo dus beginnen.

Kus,
Delphine