woensdag 18 januari 2012

Eat Pray Love


Eergisteren heb ik de film Eat Pray Love bekeken om even te kunnen ontspannen van het studeren. Ik ben eerlijk gezegd wel fan van de acteertalenten van Julia Roberts en hou echt van elke film waar ze in mee speelt.

Liz Gilbert (Julia Roberts) heeft alles wat een moderne vrouw zich maar kan wensen: een echtgenoot, een huis, een succesvolle carrière. Maar in plaats van gelukkig te zijn wordt ze overspoeld door paniek, verdriet en verwarring. Net gescheiden besluit Ellzabeth een radicale stap te nemen: ze gaat een jaar lang alleen op reis. Op haar zoektocht naar evenwicht en geluk bezoekt ze drie landen: Italië, India en Indonesië. Italië staat in het teken van eten, daar leert ze la dolce vita kennen. In India schrobt ze tempelvloeren en ontdekt ze de kracht van meditatie. In Indonesië vindt ze de balans tussen ernst en lichtvoetigheid - en ontmoet ze haar grote liefde in Bali. 
Eat Pray Love is gebaseerd op de bestseller van Elizabeth Gilbert Eat Pray Love (Eten, Bidden, Beminnen).

Om mijn mening even te vermelden over de film kan ik jullie zeggen dat ik wel genoten heb. Ook al duurde de film 2 uur, toch heb ik geen moment gehad van 'hey stop maar'. Langs de andere kant had ik er wel wat meer van verwacht. 
Ik denk wel dat dit niet echt een film is die iedereen kan bekoren. Je moet al erg graag naar van die romantische dramafilms willen kijken om deze 2 uren vol te houden.