woensdag 1 februari 2012

Semester 2 is begonnen

Sinds maandag is het tweede semester van mijn jaar aangebroken. Ik heb spijtig genoeg zo goed als elke dag les van 8u30 tot 18u00 wat echt verschrikkelijk vermoeiend is. Ook krijg je dan nog eens taken waar je dus amper voorbereidingstijd voor hebt. Het wordt een druk tweede semester aangezien we 2 maand stage hebben en ze de lessen dus op een kortere tijd moeten inplannen. De vakken zijn nu opnieuw al wat meer toegepaste. Zo heb ik de toegepaste diagnostiek: klinische waarbij ik onder andere de inktvlekkentest leer afnemen. Ook is er de toegepaste diagnostiek: school waarbij ik leer werken met cito-toetsen, leestesten, leerlingvolgsystemen en dergelijk.

Jammer genoeg starten we nog niet met volle overgave aan dit tweede semester. Vrijdag weten we pas onze uitslag van het eerste semester waardoor we dan pas weer met een schone lij kunnen beginnen. Ik hoop dat mijn resultaten nog meevallen aangezien de examens echt van een zwaarder niveau waren als in het eerste jaar toegepaste psychologie.