vrijdag 27 april 2012

Kruidvat ontharingsstrips

Voor mijn reisje naar Salou wil ik mij volop voorbereiden en wil ik lekker gladde benen hebben. Hierdoor ben ik dus overgegaan van een gewone scheerbeurt naar ontharingsstrips. Ontharingsstrips zorgen voor een langer glas resultaat aangezien de haartjes een 3-tal weken weg blijven.

Natuurlijk wil ik voor dit ritueel niet al te veel geld uitgeven dus ben ik gaan testen met Kruidvat huismerk. En ik ben tevreden! Maar hoe ging ik nu eigenlijk te werk?

Een doosje ontharingsstrips kost een 4-tal euro en daarbij ontvang je 20 strips (10x2 kanten) en 4 nabehandelingsdoekjes.
Ik begon met het verwarmen van de strips tussen mijn handen maar dit verliep niet zo vlot dus haalde ik het grove geschut boven namelijk de haardroger. Door het gebruik van de haardroger verloopt het verwarmen van de was een stuk sneller en efficiënter. Daarna haal ik de strips van elkaar en kleef ik ze op mijn benen. Je plakt ze met de haargroei mee. Om de strips er terug af te trekken span je de huid aan met je ene hand en dan trek je de strip eraf tegen de haargroei.
De strips kan je meerdere malen na elkaar hergebruiken door ze opnieuw in tweeën te plooien, op te warmen etc etc.

Na de behandeling waren alle haartjes verwijdert. Ik had in het begin wel wat last van rode bultjes daar waar de haartjes uitgetrokken waren maar dit verdween al snel. Wat de pijn betreft merkte ik een groot verschil tussen mijn onderbenen en bovenbenen. Op mijn onderbenen waren de haartjes kort en heb ik ook reeds al eens ge-epileerd. Hierdoor deed het waxen een stuk minder pijn. Op mijn bovenbenen waren de haren daarentegen wel lang en dit deel sla ik regelmatig over bij het ontharen dus kan je dit eigenlijk best de eerste keer noemen en het was echt wel een stuk pijnlijker.

In het vervolg ga ik verder met waxen waardoor de pijn steeds minder word en er daarbovenop steeds minder haartjes terug gaan komen. Ik heb gemerkt dat er in de Action ook waxstrips verkocht worden van Veet voor lechts 3 euro! Ik denk dat ik in het vervolg hier ga inslaan aangezien ik de prijs toch wel belangrijk vind.