maandag 7 mei 2012

M'n moestuintje.

In een vorige post liet ik jullie al weten dat ze in de Action zaadjes en toebehoren verkopen en dat ik hiermee aardbeitjes en kerstomaatjes heb gepland. Nu er toch al wat uit begint te komen vond ik het leuk om jullie wat foto's te tonen van de plantjes. Dit ging namelijk lekker aangezien ik op die manier leerde werken met mijn nieuwe fototoestel. Ik ontdekte bepaalde standen waarmee ik macro-foto'ss kon nemen, dit was echt iets nieuws voor mij. 


Hierbij de foto's van de tomatenplant.
Laat de tomaatjes maar groeien. Zie je hoe je als het ware in het potje zit? Geweldig toch, dat fototoetsel van Nikon Coolpix.
Wat een prachtige foto, je zit als het ware tussen de plantjes.
De tomatenplantjes hebben harige stammetjes en bladertjes.
En dit zijn dan de aardbeiplantjes.
Hier zien jullie beginnende aardbeiplantjes. Alles begint met twee gelijke blaadjes waarna er een derde gezaagd blad bijkomt. Ik zit nu in de fase waar de gezaagde blaadjes ontstaan.
Opnieuw aardbeitjes. Zie je dat sommige plantjes reeds drie blaadjes hebben en andere nog niet?
De blaadjes zijn nog zeer klein en fragiel maar het begint toch aardig te vlotten, die groei. Hopelijk komen er ook nog vruchten af en kan ik smullen van mijn zelfgekweekte aarbeien en tomaten. De plantjes geef ik nota bene water om de paar dagen. Als ik zie dat de aarde droog staat besproei ik ze met water.