woensdag 12 september 2012

No mirror make-up challenge: results

Ik kijk zo graag naar filmpjes van de 'No mirror make-up challenge'. Je maakt jezelf op zonder in een spiegel te kijken en maakt dus gewoon gebruik van hoe jij je eigen gezicht hebt ingeprent in je hoofd. Waar zitten volgens jou je ogen, je mond, je wenkbrauwen etc? Jammer genoeg is het mij niet gelukt om hier een filmpje van te maken maar ik heb wel de resultaten van de challenge op foto. Ik heb dus ook mijzelf opgemaakt zonder spiegel, ik heb het mijzelf niet moeilijk gemaakt in de gedachte van 'Hoe zou ik mij opmaken als ik geen spiegel had en ik wil er uiteindelijk niet als clown uitzien.'
Tijdens het opmaken merkte ik echt wel veel moeilijkheden. Doordat je geen spiegel hebt is het zo moeilijk om te vinden waar je ogen zitten en wenkbrauwen en wangen etc. Je zit er steeds opnieuw naast. Het is echt heel erg hard zoeken en tasten van zit ik hier nu wel goed. Ook kan je niet zien of je wel voldoende pigmentatie hebt opgebouwd en dergelijke. Het is dus echt wel een moeilijke challenge.Ook voelt het heel onnatuurlijk om je op te maken zonder spiegel. Nu... het is mij wel gelukt vind ikzelf! Zie hier het resultaat:
Op full face foto's ziet alles er eigenlijk best wel nog mooi uit, vinden jullie niet? Maar wat met de close-ups?

Gohja, misschien kon het blenden wat beter maar ik vind het eigenlijk echt wel nog geslaagd! 

Ik vond het een zeer leuke challenge om te doen en raad hem jullie zeker aan. Probeer het eens uit en merk hoe je gewend bent aan het werken met een spiegel als referentiepunt.