zondag 27 februari 2011

Acrylnagels Februari 2011

Hey meisjes,
Afegelopen donderdag ging ik naar men tante om nieuwe nagels te laten zetten (zoals ik jullie reeds vertelde in mijn bericht over de Nail Art). Mijn tante houdt namelijk een kapsalon en heeft sinds kort haar certificaat voor het plaatsen van nagels. Sinds de laatste keer dat ik gellnagels had is er blijkbaar toch wat verandert aan de techniek en producten. Ik leg jullie even kort uit hoe de behandeling verloopt.

Om te beginnen worden je normale nagels gereinigd, alle nagellak en dergelijke die er nog op waren werden eraf gehaald. Indien je dit wenst, kan je je nagels verlengen met tips of je normale nagels vijlen om ze wat korter te maken. Met een acrylvloeistof wordt je nagel gelakt en er wordt acrylstof over heen gesprenkeld. het overtollige stof wordt eraf gewreven met een sponsje. Als ik mij niet vergis, wordt er daarna nog een laagje van de acrylvloeistof aangebracht en gaan de nagels dan onder de UV-lamp. Hierna begint het echte werk, want dit was namelijk enkel een basislaag zodat de volgende keer er minder van je nagel wordt gehaald en er dus geen schade optreedt op de eigen nagels.
Op mijn nagels werd er een babyblauw boordje aangebracht waarna telkens mijn  hand onder de UV-lamp werd gebracht. Hierna kan je nog kiezen voor een versiering en ook op welke nagels deze worden aangebracht. Pas hierna worden de bovenste 2 lagen gell aangebracht. Deze zorgen voor een topcote en een glanzend effect. Op het einde word er ook even olie op de nagelriemen gebracht om deze te verzorgen.

De behandeling duurde iets meer dan een uur, wat ik nog redelijk weinig vind aangezien het vroeger langer duurde. Ik ben uiteraard tevreden over het resultaat, de kleuren die gebruikt werden vind ik zeer vrolijk en mooi. De nagels zorgen er voor dat ik sterke nagels heb die niet zomaar overplooien, zoals men natuurlijke nagels constant doen. Dankzij valse nagels is het eindelijk voor mij mogelijk om lange nagels te hebben. Ik ben tevreden.

Hier toon ik jullie nog even het resultaat en een verwijzing naar de website van mijn tantes kapsalon.