donderdag 31 maart 2011

Acrylnagels Maart 2011

Hoi meisjes,
Vandaag toon ik jullie even kort mijn nieuwe acrylnagels en geef ik er weer wat uitleg bij over mijn ervaring en alweer een nieuwe techniek.

Deze avond (we zijn maandag 14 maart 2011) ging ik weer even langs bij mijn tante om mijn nieuwe nagels te zetten. Ik was de eerste week zeer tevreden van het resultaat van haar werk, maar om de één of andere vreemde reden begonnen mijn nagels los te komen en kon ik ze er zo in hun gehele afpulken zonder dat mijn eigen nagel beschadigd was. Of ik daaruit moest afleiden dat de nagels niet goed vast zaten weet ik niet, maar ik wou zeker opnieuw nagels laten zetten omdat ik het veel mooier en verzorgder vind dan mijn natuurlijke nagels.

Om 7 uur was mijn afspraak en de behandeling was blijkbaar wat verandert, en niet alleen dat, er waren nieuwe producten , nieuw interieur. Op korte tijd waren er dus veel verbeteringen merkbaar. De behandeling starte door het vijlen van mijn natuurlijke nagel om ervoor te zorgen dat deze hun natuurlijke glanslaag verliezen en beter samengaan met de acryl. Daarna ging er een acrylvloeistofje op mijn nagels, waarna ze telkens één voor één in de acrylpoeder werder gedopt en afgetikt. (Dit is nota bene de manier waarop vele mensen het thuis doen met hun aangekochte producten.) Hierna werd mt een sponsje nog eens over de nagels gegaan en werd er een andere acrylvloeistof op de tips (witte randje) van mijn  nagel aangebracht waarna mijn nageltipje in een witte acrylpoeder gedopt. Als volgt werd opnieuwe het overdreven teveel aan poeder afgehaalt met het sponsje gevolgd door opnieuw de eerste acrylvloeistof en een dipje in de normale, doorzichtige acrylpoeder. Zo de basis is hierbij gemaakt, nog even een beetje glasvijlen, de lengte van de nagels gelijk vijlen, randjes mooi 'smooth' maken en dan volgt het figuurtje van het bloemetje. Deze keer koos ik voor een stickertje omdat ik de bloemetjes zo schattig vond. Na het opplakken van de stickers gaat er nog snel een laagje gel over je nagels heen , even onder de UV-lampen. Nog afwerken met een doorzichtige nagellak en nagelriemolie en voor het gemak ook nog wat handcreme. Ik merkte dat ondanks de uitgebreide behandeling, de duur toch op 45 minuten bleef, wat ikzelf echt een goed tempo vind.

Hier zien jullie het resultaat waar ik erg gelukkig mee ben.
Graag tot de volgende, bye!