dinsdag 3 mei 2011

Toegepaste Psychologie

Hey meisjes,
Vandaag vertel ik jullie wat meer over mijn studie namelijk Toegepaste Psychologie.

Toegepaste Psychologie is een Bachelor die 3 jaar duurt, aan de hand van een schakeljaar en dan nog 1 jaar kan je je opwerken tot Master in de Psychologie. Ik studeer aan het KATHO in Kortrijk en zit nu in mijn eerste jaar bachelor.

De vakken die het eerste jaar bevat zijn:
- Religie, zingeving en levensbeschouwing
- Recht
- Anatomie en neurofysiologie
- Erfelijkheidsleer
- Algemene psychologie
- Ontwikkelingspsychologie
- Statistiek
- Methoden van onderzoek
- Psychodiagnostisch onderzoek
- Observatiemethoden
- Muzisch-agogische vaardigheden
- Sociaal-agogische vaardigheden
- Sociologie
- Sociale psychologie
- Werkveldoriƫntatie
- Filosofie
- Pedagogiek
- Orthopedagogiek
- Psychometrissche technieken

Zoals je merkt heb ik veel vakken, ik heb ook minstens 10 examens per examenperiode. De vakken zijn interessant op sommigen na. Ik doe de richting erg graag en dan vooral de psychologische vakken die al meer naar de toekomst toe gericht zijn. Ik hoop dat ik er, na de herexamens, voor alles door ben en dus volledig kan beginnen aan het tweede jaar bachelor.

Hier zien jullie een voorbeeld van een cursus. De meeste cursussen zijn op gewoon papier, toch heb ik ook al enkele boeken moeten aankopen. De aantal pagina's lopen rond een gemiddelde van 200/300 per cursus.

Hier zien jullie mijn boekenrekje voor schoolboeken. Deze staat behoorlijk vol aangezien al mijn materiaal van het jaar erop staat.

Naast dit rekje staat er op mijn bureau ook een ordengedeelte met daarin schriftjes en dergelijk.

Zo dit was even een uitlegje over mijn studie. Wat studeren jullie? Laat het mij gerust weten in de reacties! Tot morgen!

2 opmerkingen:

  1. Ik ga ook psychologie studeren waarschijnlijk, dat wil ik al iets van 5 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik raad het je echt aan, het is echt superinteressant.
    Ik doe nu wel MAAR een bachelor (3 jaar) maar met een schakeljaar en nog 1 extra jaar behaal ik hetzelfde diploma als een master (5 jaar universiteit). Ik ben er nog niet uit of ik dit wel ga doen aangezien het verschil hem enkel in je loon ligt en mijn doel eigenlijk gewoon het helpen van kindjes is dus...

    Maar waar het op neerkomt. Jaag je dromen na, als je iets graag en echt wil dan zal je het zeker bereiken!

    BeantwoordenVerwijderen