vrijdag 27 januari 2012

Gaming: The Sims 3

Nu de examens eindelijk achter de rug zijn, en ik lekker 2 daagjes vakantie heb, was het eindelijk tijd om mijn spelletje boven te halen. The Sims 3 had ik, zoals ik reeds in een vorig artikel verteld had, van mijn vriend cadeau gekregen. Jammer genoeg moest ik mijzelf bedwingen om het niet tijdens de examens te beginnen spelen, aangezien dit zeer negatieve gevolgen zou hebben voor mijn examenresultaten.


Dus, The Sims 3.
Je kent het wel, je maakt een poppetje en sticht een gezinnetje. Eigenlijk doe je gewoon alles wat je in het dagelijkse leven zult doen. Je probeert zoveel mogelijk je levensdoelen te bereiken, geld te verdienen en je boeltje te onderhouden. Dit alles klinkt zeer saai maar geloof mij, het kan zeer verslavend werken.


Ik begon dus met eerst mijzelf na te maken en daarna heb ik van manlief ook een poppetjes versie gemaakt. Het leek er nog goed op en ik liet ons trouwen, want ja ik wil niet dat mijn vent in dit spel met een ander loopt te zooien. Als levensdoel vond ik niet echt iets wat bij ons twee paste dus nam ik maar dat we 3 kinderen zouden krijgen en deze opvoedden tot ze tieners waren. Ja daar begon de babyboom, eerst vrijen en de volgende dag bevallen.
Natuurlijk was het ook nodig dat er wat geld in het laatje kwam dus ging ik werken bij de politie. De kinderen gingen al vlug naar school en manlief ... Die hing wat rond in de stad.


Ondertussen heb ik al 2 van mijn 3 jongen 'geraised' maar manlief deed ineens zo vreemd. Hij klaagde at hij honger had maar hij deed er niks aan. Hij hing naar de bovenste verdieping en daar viel hij ter plekke dood. Fijn! Ik kan nog niet in het virtuele voor mijn man zorgen, dat beloofd voor later. Nu ben ik een wenende weduwe geworden, volop in de rouw.

Q: Spelen jullie soms games, zo ja welke?