zaterdag 28 januari 2012

How To: Haar Brushen

Al een tijdje terug heb ik mij een laagjeskapsel met middenbles laten aanmeten en ik zou jullie graag willen tonen hoe ik dit in model breng.

Volgende producten gebruik ik voor mijn haar te verzorgen en te brushen.

Ik begin steeds met een herstellend serum aan te brengen op mijn haarpunten (B). Daarna spuit ik nog een kleurbeschermer in mijn haar (C) en als laatste doe ik nog wat haarversterkend en haargroeiend middel op de wortels van mijn haar (A). Dit alles masseer ik goed in en pas dan start ik met het eigenlijke brushproces. Opgelet, momenteel heb ik mijn haar nog niet gekamd aangezien het nog zeer vochtig is. De andere 4 producten zijn een haardroger(D), een gewone borstel(E), een ronde borstel(F) en een afwerkingsserum voor haar met laagjes(G). Deze gebruik ik nog niet tijdens de voorbereiding.

Hieronder toon ik een stap voor stap collage van het eigenlijke brushen.
1. Je start dus met je natte haren. Deze zijn dus ondertussen al verzorgd met de producten uit de vorige foto.
2. Blaas je haar redelijk droog en doe dit op zijn kop, op die manier krijg je meer volume.
3. Nu mijn haar redelijk droog is borstel ik het daar. Daarna neem ik het onderste gedeelte van mijn haar en dit brush ik met mijn gewone borstel droog. Daarna brush ik het middelste gedeelte van mijn haar met de ronde borstel.
4. De bovenkant brush ik van achter naar voor in delen van oor tot oor. Op die manier merk ik dat er meer volume in mijn haar komt.
5. Ik brush nog even over alles heen en zo ziet het er momenteel uit.
6. Nog even afwerken met het serum voor haar met laagjes en KLAAR!

Nog even de finished foto in het groot.

Q: Brushen jullie jullie haren ook of laat je het aan de lucht drogen?