zondag 27 mei 2012

Personal:Loslaten & Zelfvertrouwen

Doorheen de stage zijn een aantal zaken voor mij duidelijk geworden. Er zijn zaken die vroeger gebeurd zijn die ik nog niet heb kunnen loslaten en zaken die mijn zelfvertrouwen de grond hebben ingeboord. Tijdens de stage kwam steeds dezelfde vraag: Waarom kan je niet omgaan met je gevoelens, waarom neem je zo moeilijk initiatief, waarom scoor je jezelf steeds zo laag terwijl je het zoveel beter doet?




Met behulp van mijn werkbegeleider waren we het erover eens gekomen dat ik met knopen zat. Knopen die ik naar later toe zal moeten losmaken. Dag zeggen aan het verleden. Ik wil hier geen artikel weiden aan wat er gebeurd is want dat blijft nog steeds privĂ© maar ik toon jullie wel een hulpmiddeltje dat ik mijzelf heb aangeschaft. 





Tijdens de stageperiode had ik even een shopmomentje en ging ik de Standaard Boekenhandel binnen op naar het psychologie-schap. Daar vond ik toch net twee boekjes die ik nodig had. Het zijn een soort van doe-boekjes met opdrachten die je hoeft uit te voeren en die je zouden helpen in het kunnen loslaten van zaken en het kweken van zelfvertrouwen. 





Momenteel ben ik al begonnen in het boekje voor te leren loslaten en daarna ga ik aan de slag met zelfvertrouwen. Ik vind doe-boekjes altijd veel leuker en de opdrachten in het boek zijn ook heel leuk. De lay-out is echt super met het lettertype en de verscheidene tekeningetjes. De boekjes kostten elk 10 euro.