donderdag 7 juni 2012

Luxe Gelaatsverzorging bij Derma-Plus



Een tijdje geleden was het weer zo ver. In de Flairpocket vond je weer de leukste bonnetjes om gezellig even wat quality time voor jezelf te nemen. Gelaatsverzorging vanaf 9 euro was de titel van de pocket, of alleszinds iets in die trend.
Zoals altijd doorbladerde ik de pocket met de gedachte van hier vind ik toch niets in wat ik echt wil doen. Al snel veranderde mijn denkwijze toen ik zag dat Derma Plus ook opgenomen was en je 3 verschillende behandelingen kon krijgen voor de prijs van 9, 19 of 29 euro. Ik bekeek de site omdat ik toch wel wou weten wat je kon krijgen voor die prijs. Ik zag dat de luxe gelaatsverzorging, die normaal 60 euro kost nu dus voor 29 euro stond en directomundo mailde ik Miranda met een lijstje van dagen waarop ik vrij was om eens langs te gaan. Ik kende Miranda al van toen ik nog in het kapsalon werkte. Toen deelden zij en mijn tante de ruimte voor elk hun beroep.




Om nu verder te gaan op de gelaatsverzorging. Dinsdag 29 mei om 10 uur was het zover. Ik stond een beetje verlegen aan te bellen aan de deur van het gebouw en werd heel vriendelijk onthaald door Miranda. Miranda heeft zo een moederlijke feeling over zich waardoor je je al snel op je gemak voelt. De behandelingen gaan door bij haar thuis waar ze aan aantal apparte ruimtes heeft waar er behandelingen doorgaan of de kassa en dergelijke. Ik mocht in de voorste kamer liggend plaatsnemen op de behandeltafel waarna ik ook een handdoekje aangeboden kreeg tegen de kou, maar aangezien ik het echt warm had van het fietsen had ik hier geen nood aan. Mijn haren werden naar achter gehouden met een haarband en ook mijn kleren werden ter hoogte van de hals beschermt door middel van een handdoekje. Hierna kon de behandeling van start gaan.




Als eerste voelde Miranda aan mijn huid om te kijken welk huidtype ik had. Ik heb een gemengde huid met vooral een vette T-zone. Miranda begon met mijn huid te reinigen en daarna werd een scrub aangebracht. Miranda vermelde dat bij sommige mensen de scrub kon prikken maar dat dit zo hoorde. Na de scrub werden met een comedonedrukker mijn mee-eters verwijderd, dit ter hoogte van mijn neus, kin en voorhoofd. Daarna was het tijd voor een uitgebreide gezichtsmassage. Bij de gezichtsmassage werd er ook nadruk gelegd op de drukpunten op mijn gelaat. Zo werd er geregeld druk gezet op het midden van mijn voorhoofd, de plaats onder mijn oren, het midden van mijn kind, de plaats tussen mijn ogen enzoverder. De massageolie werd zorgvuldig verwijdert en daarna was het tijd voor een gezichtsmasker. Op mijn T-zone werd een kleimasker aangebracht welke ervoor moest zorgen dat alle vuiligheden uit mijn porieën werden gezogen. De rest van mijn gelaat kreeg een hydraterend maskertje opgelegd. Ik werd even alleen gelaten voor de tijd dat het masker inwerkte. Na ongeveer een kwartiertje, denk ik, werd het masker verwijdert en kreeg ik een oogserum en een gelaatsserum opgesmeerd. Hierna kwam het meest nieuwe gedeelte. Ik werd via koudlaser behandelt. De koudlaser zorgt voor een actiever celvernieuwing en doet echt veel goeds voor je huid. De rode laserstralen zijn de enige die diep genoeg in de huid kunnen dringen en dit terwijl je er niets van voelt. Ik kreeg twee stickertjes op mijn ogen en een brilletje om mijn pinkertjes te beschermen tegen de straling en de behandeling starte bij fase 1 (Het voorhoofd), daarna fase 2 (De wangen) en eindigde in fase 3 (de hals). Tijdens de behandeling voelde ik enkel ter hoogte van de hals een kleine kriebeling maar mijn hals is dan echt wel overgevoelig bij aanraking (denk maar aan strelen en kusjes in de hals). Na de laserbehandeling werd een verzorgende crème aangebracht en ik kreeg ook nog een make-up beurt.




Deze gelaatsverzorging vond ik echt een zeer fijne en relaxerende ervaring. Ik heb iets langer dan een uurtje lekker mogen relaxen in de huiselijke sfeer van Derma-Plus onder begeleiding van rustgevende muziek. Mijn huid ziet er een stuk levendiger uit als ervoor en het voelt ook lekker zacht en gevoed. 


Q: Hebben jullie ooit al eens een gelaatsverzorging gehad?


Bron van sommige foto's http://www.derma-plus.be/