zondag 10 juni 2012

Mijn moestuintje 2



We zijn alweer een tijdje verder en mijn moestuintje zit ondertussen al in het volgende stadia. Ik merkte dat de worteltjes erg begonden te krioelen en vond het nodig om mijn plantjes over te zetten naar een grotere pot. Zo gezegd zo gedaan en momenteel staan zowel de tomaatjes als de aardbeitje lekker in een grote pot buiten op het terras.
De tomaatjes staan al wat langer buiten en ik merk dat de grote pot plus de buitenlucht hen echt deugddoen. De grote blaadjes beginnen al flink te groeien. Elke avond geef ik nu de planten water nadat ze een lekker dagje in de zon hebben vertoeft. Ik toon jullie wat foto's van de stand van zaken op dit moment.


Dit zijn de kerstomaatjes. Zie je hoe ze van die extra blaadjes krijgen in een andere vorm!


En dit zijn dan de aardbeitjes. Hierbij gaat de groei blijkbaar iets trager maar misschien doet de verplanting ineens wonderen. Hier zijn de plantjes namelijk nog maar net verpot.






Q: Heb jij een moestuintje?