woensdag 17 april 2013

Currently Loving: Tight Ponytail

De laatste tijd ben ik echt helemaal verzot op een strakke paardenstaart. Ik ben het al een tijdje zat om mijn haar gewoon los te laten hangen. Daarnaast krijg ik ook snel knopen in mijn haren. Ik had dus een oplossing nodig die er ook nog eens leuk uit ziet. Benieuwd naar mijn oplossing?

Sinds kort ben ik weer helemaal into ponytails. Ik heb er lang een hekel aan gehad om mijzelf te zien met een paardenstaart maar voor het moment vind ik het terug leuk staan. Ik draag nu zo goed als elke dag een paardenstaart omdat het kan. Het weer is aan het beteren en de temperaturen stijgen. Het is fijn om dan je haren uit je gezicht te hebben. Ook heb ik nu niet direct een koud hoofd als ik mijn haar in een staart doe, wat tijdens de winter wel zo was.
Deze paardenstaart is heel simpel te maken, zeker wanneer je geen pony hebt. Ikzelf heb wel een pony maar ik laat hem uitgroeien, hij raakt momenteel bijna mee de staart in. Het best maak je de staart wanneer je je haren net gewassen hebt. Je haar hoeft niet kletsnat te zijn maar best ook niet te droog. Ik doe wat serum in mijn haar ter verzorging, dit vooral op de punten. Daarna borstel ik mijn haar door en begin ik het in een hoge staart te vormen. Blijf borstelen tot je echt een strakke staart hebt zonder bulten en dergelijke. Zorg ook dat er geen 'kale' stukken zitten langs je hoofd. Wanneer je denkt dat je staart er goed uit ziet kan je hem vastmaken met een stevige elastiek. Kleine haartjes kan je vastmaken door haarlak te gebruiken. Je spuit de haarlak op je hand en gaat er zo mee langs je haar. Dit kan je natuurlijk ook doen met gell, zolang alles er maar niet te vettig begint uit te zien. Indien je wil dat de staart ook lekker stijl is kan je er met de stijltang doorgaan, dit natuurlijk wanneer je haar droog is.

Liefs,
Delphine