donderdag 6 juni 2013

Stoppen met nagelbijten: mijn methode

Ik ben al van kinds af een zware nagelbijter. Ik heb dagelijks te maken met zeer veel stress en bijt daardoor constant aan mijn nagels, dit zowel de nagels zelf als velletjes rondom de nagels. Ik ben reeds een periode kunnen stoppen, dit door eerst te starten met gellnagels. Nu was ik terug herstart met bijten en wil nu opnieuw stoppen. Ben je benieuwd hoe ik het aanpak?

Stoppen met nagelbijten is een klik in je hoofd die je moet omdraaien. Ikzelf merk dat ik minder bijt wanneer ik mijn nagels en handen goed verzorg. Ook maak ik nu gebruik van nagellak met slechte smaak, bij iedereen wel gekend als BYTE-X.
Dagelijks doe ik een laagje nagellak op mijn nagels. Daarna smeer ik mijn nagelriemen in met nagelriem-olie. Vervolgens duw ik mijn nagelriemen terug, dit zodat mijn nagels kunnen groeien. Ook doe ik tweemaal daags handcreme op mijn handen om deze te voeden. Wekelijks kijk ik om mijn nagels een beetje in vorm te vijlen. Ja, je leest het goed, vijlen en niet knippen want knippen maakt de nagels een stuk brozer en fragieler.

Wat doen jullie als nagelverzorging?
Liefs,
Delphine