maandag 21 maart 2011

HairMayonaise?!

Hoi allemaal,
Jullie hebben er vast al van gehoord, mayonaise in je haar doen voor het te herstellen en moisturizen? Ja inderdaad MAYONAISE! Ik wou dit al altijd eens proberen aangezien ik echt dacht van "man dat wordt een vettig boeltje". Vandaag is het zover. Ik keek gisteren al volop naar filmpjes op YouTube en reviews enzo om toch zeker te zijn dat het niet schadelijk zou zijn en dergelijke. Door alle positieve comments had ik iets van "je kan het toch maar geprobeerd hebben". Dus hier gaan we!


Wat heb je nodig?
- Mayonaise
- Bakje
- Lepel
- Plastic zakje

Hoe werkt het?
Ik heb gewoon partjes van mijn haar ingewreven met de mayonaise en ja das dan gewoon opgestoken en een plastic zak rond mijn hoofd gebonden. Very easy dus! Ojaa, het goedje moet zo'n 20-tal minuten intrekken. Hierna ga je onder de douche, spoel je alles HEEL goed uit (voor de stank en de vettigheid eruit te krijgen). Daarna was je je haar met je gewone shampoo (1 of 2 keer, zoals je zelf wil) en je gebruikt indien nodig nog een conditioner.

Wat beloofd het?
Volgens wat ik heb gelezen en gezien zou het je haar voeden , glad maken, de vochtigheid weer in balans stellen. Je haar gaat sterker worden en je gespleten puntjes zouden verdwijnen. Nou, allemaal goed en wel maar werkt het echt? Ik ben benieuwd!

Dit zijn een foto van tijdens het proces :) Best wel grappig.

En het eindresultaat!

Heeft het gewerkt?
Wel ik kan jullie vertellen dat ik tijdens het uitspoelen toch wel even bang werd, mijn haar voelde erg droog aan... Ik heb mijn haar één keer gewassen met shampoo en daarna een conditioner opgedaan. Het doorkammen van mijn haar verliep vlotter dan alles, maar toen kreeg ik schrik dat er misschien een vetlaag op mijn haar was gegaan en dat mijn haar dus een vetpotje zou zijn. Ik begon het te blazen en voelde dat mijn haar echt zacht was en ik kon er makkelijk met mijn vingers doorheen gaan. Mijn haar glanst ook meer dan anders en ziet er gezond uit. Ik keek even naar mijn puntjes en zag dat deze er toch mooier uitzagen dan anders, misschien werkt het product wel echt. Nog even over de geur, tijdens het proces is het echt verschrikkelijk maar als je je haar goed wast heb je erna geen last meer van.

Nog even wat webcamfoto's in het daglicht.

Zou jij dit haarmasker ooit eens proberen? Laat mij gerust jouw ervaringen weten bij de comments. Tot de volgende!