donderdag 14 april 2011

Mijn anticonceptie

Ja meisjes,
Jullie lezen het goed, vandaag een artikeltje over anticonceptie. Na een fijne Twitter met Vera Camilla dacht ik dat het wel even fijn was jullie kennis te laten maken met Evra.

Evra is een anticonceptieplijster die huidskleurig is en echt niet groot of opvallend of stijf of whatever! Ik gebruik nu al meer dan 3 maand dit anticonceptiemiddel en ben er zeer tevreden over. Het is zo eenvoudig in gebruik. Elke zaterdagavond na het douchen droog ik mijn bil goed af en kleef er een lijstertje op. Even goed aandrukken en mij gewoon aankleden. Deze plijster werkt door hormonen in te brengen in de bloedbaan doorheen je huid. Misschien weet je het niet maar dit zorgt er dus voor dat je nooit in de problemen zit als je eens moet overgeven of met de buikloop zit (de pil kan hierdoor namelijk wel zen werking verliezen aangezien je maag deze eerst goed moet verteren en dergelijke). Ik laat de plijster een volledige week hangen en haal hem de volgende zaterdag er gewoon weer af en kleef een nieuwe. De plijster kleeft stevig genoeg en je hoeft dus geen schrik te hebben hem te verliezen. Na drie plijsterweken komt een plijsterlozeweek waarin je je regels/maandstonden krijgt. Ik merk dat mijn maandstonden sinds de plijsters lichter zijn geworden maar tegen de buikpijn doet het niet veel. Het is te zeggen , de ene maand wel de andere niet.

De plijsters zijn enkel te verkrijgen op dokterattest. Je hebt ze maar in één samenstelling dus geen lichtere of zwaardere vorm. Ze kosten 27 euro voor een pakje van 3 maand. Je kan de plijster op je onderbuik, billen,schouderblad en bovenarm kleven.

Ik vat alles nog even samen in pro's en contra's.
Pro:
Directe opname in het bloed
Je hoeft het maar wekelijks te onthouden (plus bevat stickertjes om op je kalender te kleven)
Discreet en onopvallend
Contra:
Prijs (27 euro voor 3 maanden safe sex, word niet terugbetaald)

Indien jullie nog vragen hebben over deze anticonceptie, stel ze dan gerust in de comments. Ik zal ze met veel plezier beantwoorden.