vrijdag 13 mei 2011

Day 21 – Another moment

Hey chickietjes,
Vandaag dag 21 van de challenge. We zijn bijna aan het einde en vandaag moet ik jullie alweer over een moment vertellen. Deze keer zal ik jullie een verhaal met moraal meegeven, een moraalverhaal. Het gaat over mijn eerste examenperiode in de hogeschool.

Na de kerstvakantie begonnen de examens van de hogeschool in Kortrijk. Mijn allereerste examen was van algemene psychologie en nog wel mondeling. Ik had goed geleerd, op de manier dat ik het altijd deed. Ik was doodnerveus en dacht echt dat ik ging sterven. Na het examen had ik er echt een goed gevoel over maar toen ik thuis kwam sloeg mijn stemming over. Ineens begon ik super te twijfelen aan mijzelf, kan ik dit wel aan? Al deze stress, drie weken aan één stuk? Is deze richting wel iets voor mij? Zou ik niet beter gaan werken en geld verdienen om zo snel mogelijk te kunnen samenwonen met mijn lieve schat?
Honderden vragen gingen door mijn hoofd en ik huilde de hele avond. De volgende dag twijfelde ik nog steeds maar iedereen spoorde mij aan door te zetten , na de examens zien we wel en dan kan je nog steeds beslissen wat je doet. Dus ik ging door en kreeg ook natuurlijke pilletjes om te kalmeren. De stress verminderde en ik deed goed mijn best. Van vele vakken had ik echt een goed gevoel. Halfweg februari kwam de uitslag online en ik hield mijn hart al vast. Dit komt niet goed, ik zal waarschijnlijk voor alles gebuisd zijn. Ik keek met een half oog het lijstje af en het begon al met een tweede zit, het volgende vak ook tweede zit maar toen begon het te beteren. Voor alle clustervakken was ik erdoor. Ik had in totaal 11 examens gemaakt en was er slecht voor 3 niet door waarvan 1 kwam door een stom ongelukkig communicatiefoutje en niet omdat ik het niet kon. In augustus ga ik dus al zeker 3 herexamens hebben , maar hey, dat zijn er toch niet veel!

Moraal van het verhaal: If you feel like giving up then keep on going! You never know how it will turn out to be...

Tot morgen met meer nieuws!