zondag 15 januari 2012

Autosalon Brussel


Afgelopen zaterdag ben ik met mijn schoonfamilie naar Brussel getrokken naar het autosalon. Lekker vroeg uit de veren voor een leuke maar vermoeiende dag. Manlief heeft dringend nood aan een nieuwe auto, niet dat zijn huidige er zo slecht aan toe is maar hij heeft zijn beste tijd wel gehad.

Na een tijdje aanschuiven voor binnen te raken kwamen we eerst in de zalen met motoren en brommers en dergelijke, niet echt hetgeen wat we nodig hadden maar wel leuk om te zien. Daarna kwamen we bij de autos. Manliefs stiefvader was vooral geïnteresseerd in de nieuwe Peugeot. Manlief was dan weer op zoek naar de Chevrolet-stand. Hij had namelijk ergens gezien dat hij de Aveo wel mooi vond, maar kon hem niet meer herinneren van waar. Voor we naar de Chevrolet toe konden stopten we eerst nog eens bij de Kia Rio die ook er wel zeer mooi uit zag, lekker sportief. Toch kon het manlief niet honderd procent overtuigen.

De Chevrolet hadden we gevonden en ik en manlief namen plaats in de auto, elk aan zijn kant, ik als passagier en manlief als bestuurder. Hij checkte of alles hem wel aanstond en was verkocht. We vroegen verdere inlichtingen en kregen ook een prijsofferte aangepast aan onze noden. Wat ook een pluspunt was,was de gratis drankjes die we kregen, wat niet bij andere standjes het geval was.

Na Chevrolet gingen we naar een Ford Fiesta kijken, spijtig genoeg zijn dit nogal lage modellen, manlief zat met zijn hoofd tegen het plafond van de wagen en ook het zonneklepje kreeg hij niet omloog omdat het bleef steken aan zijn voorhoofd.

Natuurlijk hebben we ook in een Dacia Duster plaatsgenomen, manlief en ik zijn namelijk verzot op grote auto's à la jeep en dergelijke. Ook hebben we nog vele mooie auto's gezien en andere merken maar zoals ik in het begin al kon denken was manlief al helemaal verkocht aan de Chevrolet Aveo. Normaal zal hij deze week opgebeld worden door de garage hier in de buurt om te vragen of hij nu wel degelijk geinteresseerd is en als alles goed gaat gaan we volgende zaterdag eens een proefritje doen en bestellen als het ons bevalt. Ik hoop dus dat de week snel voorbij gaat en dat het snel zaterdag is.