maandag 16 januari 2012

Blue Monday


Blue Monday ofwel de derde maandag van januari, een dag waarop vele mensen zich in een dipje bevinden. Het is vandaag de meest deprimerende dag van het jaar. Onze goede voornemens zijn reeds mislukt, maandag is weer de eerste werkdag, vakanties lijken nog mijlenver...

Is het voor jou vandaag ook zo een deprimerende dag of merk jij er niet zoveel van? Ik merkte vanmorgen wel dat ik zeer moe was, maar ik was dan ook pas om 11 uur gaan slapen, in slaap gevallen tegen 12 uur en om 6uur mocht ik alweer uit de veren. Ook had ik vandaag een examen, ik had er niet zoveel voor gestudeerd en zag het niet echt zitten. Toch is het examen super goed gegaan dus geen reden om treurig te zijn. Ik had lekker vroeg gedaan dus kon ik snel terug naar huis. Thuis aangekomen ben ik een dutje gaan doen aangezien ik echt moe was en kijk hier zit ik nu terug, klaar om mijn volgende vak te studeren.

Veel van deze "blue monday" heb ik dus nog niet gemerkt. Normaal gesproken ben ik er nochtans gevoelig aan. Ik ben één van de velen die tijdens de winter in een dip zitten, de weinige hoeveelheid aan licht werkt al snel op mijn gemoedstoestand. Maar als ik nu naar buiten kijk, schijnt de zon! Deze winter was trouwens ook niet echt een winter zoals andere winters, we hebben 1 dagje sneeuw gehad, niet echt koude dagen (behalve vandaag, het was echt om te bevriezen). Dit heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat ik mijn jaarlijkse dip ben overgeslagen.

Heb jij al iets ondervonden van deze Blue Monday, laat het dan gerust weten in de comments!