maandag 9 januari 2012

Eerste examen


Het eerste examen zit er alweer op, persoonlijkheidspsychologie. Om 14u moest ik op school zijn maar pas om 16u kon ik het lokaal binnen om mijn examen af te leggen. Ik was namelijk zo goed als de laatste van het rijtje en het systeem van tijdsverdeling was voor mij niet duidelijk.

Ik ging het lokaal binnen vol zenuwen en mocht een kaartje trekken. Ik liet mijn gevoel me leiden en trok een kaartje. Ik nam wat kladpapier en ging naar mijn plaats om voor te bereiden. Ik las de eerste vraag en dacht: 'Yes, deze kan ik'. Ook bij de tweede en de derde vraag had ik een goed gevoel. Ik had opnieuw geluk met de vragen, zoals altijd eigenlijk. Mijn gevoel laat me nooit in de steek. Ik denk dat ik het examen goed heb gedaan, de bijvragen die de prof stelde waren wel nogal moeilijk maar ik heb mijn best gedaan. Ik merkte later wel dat ik 1 stom klein foutje heb gemaakt maar hoop dat ik hierdoor niet gebuisd zal zijn.

Morgen om 16h heb ik opnieuw een mondeling examen, psychopathologie en psychiatrie. Ik moet alle psychische stoornissen vanbuiten leren met hun behandeling en dergelijke. Fijn dus aangezien ik daarnet geen zin had om te studeren. Ook heb ik opnieuw hoofdpijn van vermoeidheid en ik kruip straks dus best op tijd in mijn nestje. Morgen sta ik dan wel tijdig op om goed te studeren. Na mijn examen komt mijn vriend bij mij en kan ik weer even genieten. Ik kijk er al heel erg naar uit!