maandag 9 januari 2012

Oh what a night

Gisteren na het schrijven van mijn artikel over psychosomatische aandoeningen ging ik direct mijn nestje in om goed te kunnen slapen. Alvast, dat dacht ik. Om te beginnen raakte ik niet in slaap aangezien ik moest huilen omdat mijn vriend niet meer bij mij was. Toen ik was uitgehuild merkte ik dat mijn hart snel klopte doordat ik stress had. Hierdoor kreeg ik een enorm raar gevoel in mijn buik.

Ik probeerde te slapen en dat lukte redelijk maar toen kreeg ik het opeens heel warm. Mijn pyjama trok ik uit waardoor het wat beterde maar nu moest ik weer in slaap zien te raken. Toen dat dan weer gelukt was kreeg ik dromen over het examen waardoor ik steeds meer stressy werd. Ik werd wakker met een enorm raar gevoel in mijn buik en ik was misselijk. Hierdoor raakte ik niet terug in slaap dus ging ik naar beneden boven de pot hangen.

Eenmaal dit geklaard was ging ik terug mijn warme nestje in en kon ik eindelijk goed slapen. Jammer genoeg moest ik een paar uur later alweer op dus echt lang geslapen heb ik niet. 

Ik hoop dat ik deze avond niet weer op deze manier de nacht moet doorbrengen want ik wil echt eens goed slapen. Straks om 2uur mag ik het examenlokaal binnen samen met nog een pak anderen dus waarschijnlijk is het pas om 4uur mijn beurt. Ik heb het vak persoonlijkheidspsychologie, het gaat een beetje over hoe het onderzoeken van de persoonlijkheid tot stand kwam. De verschillende visies op persoonlijkheid aangezien er zijn die zeggen dat persoonlijkheid aangeleerd is en anderen zeggen dat het aangeboren is. Dit gaat samen met een hele resum aan psychologen met hun theorieën die je netjes uit elkaar moet zien te houden. Skinner, Bandura, Jung, Klein, Mahler, Freud etc.