woensdag 4 januari 2012

Examenstress!

We zijn ondertussen halfweg de tweede blokweek en het moment van de waarheid komt steeds dichterbij. Je zal je bijna moeten bewijzen en tonen dat je al je leerstof beheerst. Ben jij er goed op voorbereid of niet?

Ik ben nu reeds al van een maand op voorhand begonnen met mijn cursussen opnieuw te doorlezen zodat ik als de blokperiode begon direct van start kon gaan met het werkelijke instuderen en ik dus ook wat meer vrije tijd zou hebben om met mijn vriend te spenderen. Ik heb wel het gevoel dat ik goed ben voorbereid al blijft er wel nog dat stukje onzekerheid.
Mijn nagels mogen eraan geloven, de stress heeft zich weer zichtbaar gemaakt. Ik hoop dat de examens zo snel mogelijk voorbij zijn, dan kan ik weer rustig mijn normale gangetje gaan.

Ook komt na de examenperiode de stage eraan. Ik mag zorgcoördinator wezen in een basisschool bij mij in de buurt. Ik ben zeer benieuwd wat dat zal brengen en kijk er al volop naar uit. Ik ben altijd al bezeten geweest door het schoolgebeuren. Al van in het middelbaar moest ik geregeld stage doen bij schoolkinderen en het virus kreeg me te pakken. Toch koos ik niet voor een lerarenopleiding omdat ik mij nog niet echt als juf voor een klas zie staan. Mij gaat het meer om het welzijn van de kinderen, en voor iedereen kansen creeëren zodat ze hun opleiding kunnen volbrengen.

Ik laat het hier maar weer bij en ga nog wat verder studeren.
Kus,
Delphine