woensdag 4 januari 2012

Kerstavond, kerstdag, oudjaar en nieuwjaar

De voorbije week kregen we de ene feestdag na de andere te verwerken. Voor sommigen onder ons een fijne tijd, voor anderen minder fijn.

De dag voor kerstavond had ik een kerstfeestje bij één van mijn vriendinnen waar we lekker gezellig onder elkaar zaten. We zongen op Singstar en deelden cadeautjes uit. Natuurlijk werden er ook hapjes verorberd, behalve dan de mini hotdogs, deze waren namelijk aangebrand.

Kerstavond vierde ik bij manlief thuis waar ik gezellig kookte voor hem. Het is te zeggen, koken was er niet echt te doen want we aten namelijk steengrill. Na de maaltijd keken we samen naar The Phantom of The Opera maar halfweg viel ik in slaap. Ik was nog niet uitgeslapen van het vorige kerstfeestje.

Op kerstdag moesten ik en mijn vriend bij mijn oma'tje gaan eten. Kalfstong in de maderasaus, niet echt mijn favoriet maar ja. Daarna werden er nog gezelschapsspelletjes gespeeld.


Oudjaar werd bij mij thuis gevierd met kalkoenorlof met kroketjes, jammie. Daarna gingen mijn vriend, ik en een vriendin uit tot de vroege uurtjes.

Na oudjaar komt natuurlijk nieuwjaar waarbij we de familie rondgaan om onze beste wensen te gaan wensen en al hetgeen hen beliefd, en natuurlijk om te incaseren (als je begrijpt wat ik bedoel). Nieuwjaar was best druk, zeker als je zowel de kant van je vriends familie moet doen als die van jezelf maar het is ons gelukt.

Dit waren zowat mijn feestdagen.
Toch hebben de feestdagen sinds 2 jaar terug een speciale betekenis voor mij gekregen. In de nacht van 31 december overleed namelijk mijn meme aan kanker en ook dit jaar is haar man gestorven aan de ziekte. Je staat er dus wel even bij stil op deze tijd van het jaar. Je denkt terug aan alle mooie momenten waar er jammer genoeg geen meer zullen bijkomen.

We zeggen vaarwel aan het verleden jaar en begroeten het nieuwe.