donderdag 12 januari 2012

Grappige ervaring in het station


Vandaag was ik een half uurtje te vroeg voor mij trein dus zat ik nog even in het loket te wachten. Ik nam mijn lessen op mijn schoot en probeerde nog wat te studeren.

Op een gegeven moment kwamen er 2 allochtonen binnen in het loket. De ene was aan het bellen met zijn gsm. Het gesprek verliep als volgt:
- Hallo papa , jij moet stage bellen. Ik kan niet naar stage gaan werken want ik ben ziek. 
- Wat heb je dan wel?
- Ik ben ziek, ik heb een koortsblaas!

Ik kon me niet weerhouden om te lachen. Hoe kan een koortsblaas je storen als arbeider? Je werkt toch met je handen en niet met je lippen? Of misschien is hij degene die de enveloppes moet dichtlikken.

Na een tijdje kwam de gozer naast mij zitten lekker irritant doen, zeggen dat hij een grote puist had ofzo. Hij probeerde een sms'je te sturen. Opnieuw ontstond er een gesprek...deze keer tussen de 2 vrienden.
- Fièvre, hoe schrijf je dat in nederlands?
- Koorts
- Wat koorst, hoe schrijf je dat 'st' koorst?

Na een tijdje volgde ook nog de vraag hou je 'station' schrijft.

Ik wil even voor de duidelijkheid melden dat ik niks tegen allochtonen heb, integendeel, ik hou van de diversiteit in de wereld. Hadden dit 2 blanke personen geweest dan had ik evenveel plezier beleefd in deze situatie.
Situaties als dit maken het treinreizen echt zoveel fijner, je kan eens lachen en je krijgt een goed gevoel.