maandag 23 april 2012

Boekenaanrader!

Afgelopen week ben ik haastig in de weer gelezen met het lezen van een boek. Ik kon me er eindelijk aan toe zetten om weer eens te beginnen lezen. Eenmaal begonnen kon ik natuurlijk niet meer stoppen. Dagen aan een stuk zat ik lekker te lezen en op te gaan in het verhaal, tot tranen toe. Soms heb je van die boeken die je echt zodanig meesleuren dat je een traantje wegpinkt bij bepaalde gebeurtenissen.

Het boek waar ik het momenteel over het is Mag ik je nummer even van Sophie Kinsella. Ik kocht het via de ECI toen er korting op was. Het is een chicklit over een heel relatiegebeuren, huwen of niet huwen, of misschien beter met wie huwen? Een ingewikkelde romance zeg maar. Je denkt dat je weet hoe de vork in zijn steel zit maar dan gebeurt er weer iets die je theorie laat verwerpen. Op het einde word je echt zo hard meegesleurd in het verhaal dat je echt MOET verder lezen. Je kan gewoon niet stoppen.

Ik weet dat ik hier nogal in een geheime taal spreek maar ik wil echt niet zoveel vertellen over wat er gebeurt maar jullie juist aansporen om het boek zelf te lezen. Ik vind het echt een aanrader voor meiden die van chicklits houden en van romantische verhalen. Het boek telt een 400 pagina's waar je toch snel doorheen gaat. De taal is vrij eenvoudig en de verhaallijn is goed doordacht. Misschien ook iets positiefs is dat de kaft er best aantrekkelijk uitziet en uitnodigt om te lezen. Toch één puntje van kritiek is dat er in mijn boek toch een aantal spellingsfouten zaten maar daar lees je zo over.

Mag ik je nummer even?