donderdag 10 mei 2012

Bloemenmarkt


Onlangs was het in Oudenaarde terug bloemenmarkt. Vorig jaar had ik toen op de bloemenmarkt een boeketje rozen gekregen van mijn vriend en dit jaar stond ik erop dat ik er weer zou krijgen. Dit kan misschien bezitterig klinken maar dit is de enigste dag waarop ik bloemetjes krijg en ze zijn ook nog eens goedkoop. Mijn vriend wil er dus gerust die dag zijn geld aan spenderen om mij fier te zien rondlopen met mijn mooie boeketje.


Vorig jaar koos ik voor de traditionele rode rozen maar dit jaar had ik daar geen keus toe. Dit jaar heb ik wite rozen gekozen die naar het eind toe overlopen naar roze. Ik vond de bloemen er speciaal uitzien door het kleureffect en voelde mij direct aangetrokken. Ik kocht 10 rozen en dit samen kostte 8 euro.


Eenmaal thuisgekomen begon ik de rozen te versnijden zodat ze mooi in de vaas raakten en ook de blaadjes heb ik er tot bepaalde hoogte afgehaald. 9 rozen vonden een plaatsje in een vaas en 1 roosje hangt nu te drogen zodat ik deze kan bewaren. Ik vind het belangrijk om er op zijn minst eentje te bewaren aangezien ik dit dan ophang in mijn kamer en zo aan de hand van die roos herinneringen kan ophalen en nog eens kan denken van ‘tiens ik ben toch gelukkig met mijn ventje’.