donderdag 28 juni 2012

Examenresultaten + Confronterend

Hey lieve bezoekertjes, vandaag om 6 uur kreeg ik mijn examenuitslagen online te zien. Fijn dat de server van KATHO om 6 uur lekker overbevolkt zat waardoor alles als een slakkengangetje ging maar ja uiteindelijk wist ik mijn punten. Uit het vorig semester had ik 2 herexamens en nu heb ik er maar eentje bij, drie dus in totaal. Vorig jaar had ik er 5 dus ik kan zeggen dat ik echt tevreden ben. Tijdens de maand augustus ga ik er dus lekker nog even voor en dan start ik als alles goed gaat mijn derde jaar met een schone lij. 


Waar ik het ook nog even over wil hebben is over pesten. Er gaat weer eens een filmpje zijn ronde op het internet waarin je ziet hoe een meisje in elkaar geslagen wordt. De pesters hebben de leeftijd van een dertien jaar oud. Ik vond het zo erg om te zien, het meisje verdedigde zichzelf ook niet wat (psychologisch bekeken) blijk geeft van een reeds lang aanhoudend pestgedrag. Het meisje doet geen moeite meer om te ontkomen want het is hopeloos geworden. Ik ga het filmpje hier niet opzetten om privacy te bewaren van al degene in het filmpje en omdat je ook geen filmpje nodig hebt om aan te tonen dat pesten gewoon niet kan! Wat vinden jullie van pesten? Wat doen jullie de dag van vandaag om voor andere het leven zo aangenaam mogelijk te maken? 


Ikzelf probeer nooit te discrimineren om te beginnen, op een trein ga ik vaker naast allochtonen gaan zitten dan naast blanken. Meestal volgen hier ook aangename gesprekken uit. Ten tweede probeer ik zo vaak mogelijk mensen complimentjes te geven. Op die manier geef je iemand weer eens een opkikker, misschien net wat die persoon nodig had die dag. En om vandaag maar eens een complimentje uit te delen: 'Lieve lezers, jullie zijn geweldig! Ik hou van jullie!'