dinsdag 26 juni 2012

Eyes Lips Face: Mineral lipstick in Cheerful Cherry

In het unboxing artikel konden jullie mijn 5 spulletjes reeds zien die ik had besteld bij ELF en vandaag komt de eerste review online. Ik koos als eerste de lipstick om te reviewen, dit omdat ik de kleur echt donker vond en ik snel wou weten of deze kleur bij mij paste.




De lipstick is afkomstig uit de minerale lijn en kost 5 euro. Ik koos de kersenrode kleur rood aangezien dit echt een uitdaging is voor mij. Ik ben al heel lang op zoek naar een rode kleur die past bij mijn huid en haar en heb deze nog niet gevonden. Zou deze iets voor mij zijn?

De verpakking van de minerale lipstick oogt eenvoudig maar tegelijk chique. Het is een wit kartonnen doosje waar je al een klein beetje van de kleur in terug ziet komen. De verpakking van de lipstick zelf is vervaardigd uit plastick. Dit vind eigenlijk best wel cheep overkomen, het voelt echt al een speelgoedlipstickje aan. Als je kijkt dat Catrice voor 4 euro wel een kwaliteitsvolle verpakking voor hun lipsticks kan maken, vind ik dit wel jammer. Je voelt trouwens ook de lipstick 'klutsen' in de verpakking als je ermee schud.


En dan nu de kleur, zoals je ziet is de kleur meer naar het warme rood toe. Bummer, aangezien ik een koele kleur van huis en haar heb. De kleur gaat naar de bruine kant op en bevat ook kleine subtiele gouden glitters. De lipstick brengt vlot aan, is goed smeerbaar en droogt de lippen niet uit. Wat ik wel opnieuw jammer vind is de vorm van de lipstick, de manier waarop hij is afgesneden. Het oppervlak dat de lippen raakt is nogal groot waardoor je al snel te dik je lippen hebt ingekleurd, en rode lipstick is niet bepaald eenvoudig te verwijderen. 





Ik ga niet zeggen dat deze lipstick slecht is en echt een miskoop was. De pigmentatie va de lipstick is namelijk zeer goed en de lipstick verzorgt ook je lippen. Alleen de verpakking viel voor mij persoonlijk wat tegen en de kleur past niet echt bij mijn huis. Desondaks kan deze lipstick misschien juist de perfecte rode kleur zijn voor jou!


Q: Wat vinden jullie van de lipstick?