maandag 23 juli 2012

Mijn reisapotheek



Wie op reis gaat, neemt normaal gezien wel een kleine apotheek mee. Je weet maar nooit wat je voor hebt als je op reis gaat. Ik vond het wel leuk om jullie mijn kleine tasje te laten zien die ik meeneem op reis. Vooral aangezien ik nog maar net ziek ben geweest is het belangrijk dat we voldoende medicatie mee hebben. Daarnaast wil je op reis wel iets anders doen dan bvb op bed liggen met barstende hoofdpijn.


Mijn medicatiespulletjes steek ik in dit kleine tasje dat ik ooit eens gratis heb gekregen bij Yves Rocher. Het is een soort van make-up tasje, maar te klein voor al mijn make-up. 
In mijn tasje zitten om te beginnen verzorgingsspulletjes voor wondes en dergelijke. Ik heb handschoentjes mee om het wat hygiĆ«nisch te houden. Ook heb ik ontsmettingsmiddel mee. Ik heb compressen, gewone plijsters en waterdichte plijsters mee. Een windel en een schaar mogen ook niet ontbreken vind ikzelf. 
Het tweede gedeelte bevat dan echt de medicatie. Onderaan zien jullie een thermometer, mijn pil (Evra= plijsterpil), microlax (laxeermiddel tegen verstopping) en een rollertje voor als je een muggenbeet hebt.


In het rijtje met pilletjes zien jullie buscopan (tegen buikkrampen), motilium instant(tegen overgeven), imodium instant (tegen buikloop), dafalgan (pijnstiller voor mijn vriend) en ibuprofen (pijnstiller voor mijzelf). Mijn vriend heeft liever dafalgan maar ikzelf kan dat niet verdragen en geef meer de voorkeur aan ibuprofen welke ook beter werkt bij mij.
Ziezo, dit was mijn apotheekje die ik meeneem.


Q: Wat is voor jullie echt een musthave om mee te nemen?