dinsdag 14 augustus 2012

Finally bought lipstains!

Lipstains zijn momenteel al niks nieuws meer. Vele merken hebben ze en er is ook al veel over geschreven op beautyblogs. Jammer genoeg was ik in het begin echt niet overtuigd door deze trend en heb ik dus nog nooit een lipstain gekocht... Tot nu! Toen ik vrijdag van de kapper kwam ben ik nog even naar het Kruidvat gegaan en heb ik drie lipstains gekocht van NYC.


Ik ben altijd bang geweest van lipstains omdat de kleuren zo onvoorspelbaar zijn. Op de verpakking zie je misschien een roze kleur maar als je het swatcht op je hand zie je dan ineens een meer roodbruine kleur tevoorschijn komen. Toch moest ik mijn angst overwinnen en na een hand vol swatches ging ik de Kruidvat buiten met drie stains. Hieronder volgend de swatches.

Persistent Pink vond ik als laatste nog in het nagelschap maar ik ben blij dat ik hem heb meegenomen. Wat een mooi roze-fushia kleurtje zeg. Het ziet er zo lieflijk uit!

Smooch Proof ziet er op de stift zelf donker-roze uit maar op je lippen gaat hij al zwaar de richting van rood uit. Ik noem de kleur zelf roze-rood en ook dit vind ik een mooie kleur.
Als laatste heb ik ook nog Rock on Ruby. Dit is echt een rode kleur die mij toch wel goed staat vind ik. Deze heb ik de rest van de dag aangehouden.

Als laatste geef ik nog even wat meer info. De Lipstains van NYC kost 3 euro 99 per stuk. Een lipstain is eigenlijk net een stift waarmee je vroeger tekeningen inkleurde. De vloeistof trekt in je lippen en gaat er echt heel moeilijk af. Doordat je met zo'n product werkt moet je wel je tijd nemen om deze aan te brengen, één fout en je krijgt deze niet meer weg. Nadat ik de stain aanbreng, breng ik ook nog wat lippenbalsem aan aangezien de stain je lippen uitdroogt. De lipstain voel je totaal niet zitten en het geeft ook geen vies smaakje ofzo. De lipstain beweert 16 uur te houden, dit is natuurlijk niet waar. Gisteren had ik hem opgedaan rond 3 uur en toen ik giing slapen zat hij er wel nog op maar je merkt dat aan de binnenkant van je mond de kleur begint los te laten. Daar komt namelijk vaak speeksel terecht. Op de liplijn blijft de stain wel zitten, ik heb met een tandenborstel mijn lippen zitten scrubben om de kleur eraf te krijgen, met een ontschminkersdoekje lukte dit namelijk niet.