maandag 8 oktober 2012

Action: Puistjes Patch

Onlangs las ik op een andere blog over een puistjes patch uit de action welke echt goed werkte. Dit leek mij zo bijzonder en bijna ongelooflijk dat ik het zelf eens wou uitproberen om te zien of het echt wel werkt. Ik dus samen met vriendlief naar de action getrokken en de patches aangekocht. Nu was het enkel nog wachten op een puistje die de kop opstak.

Ik ga hier geen foto's van mijn puistjes opzetten en dergelijke maar ik kan jullie het volgende wel meededelen. Onlangs kwam er toch een puistje de kop opsteken. De puist was nog niet echt goed gerijpt dus plakte ik er een stickertje op om ze zo snel te laten verdwijnen nog voor ze er goor begint uit te zien. Ik sliep er een nachtje over en de volgende ochtend haalde ik het stickertje er weer af.
Het stickertje zuigt de puist niet op, zoals ik las op de andere blog. Bij mij werkt het eerder als volgt. Het stickertje zorgt ervoor dat het puistje sneller rijpt en goed bloot komt te liggen waardoor je ze veel makkelijker kan uitduwen achteraf. De gell in de stickertje zorgt dus eerder voor een stimulatie van het rijpingsproces. Je merkt wel al een beetje pus op de stickertje maar niet de volledige puist wordt leeggezogen. Enkel het bovenste gedeelte wordt week gemaakt om zo op een zachtere manier ja puist te kunnen uitduwen.
In een stickerdoosje bevinden zich een heel pak stickertje en ook zijn deze van verschillende grootte, voor elke puist wat wils dus. De stickers blijven redelijk goed kleven en houden het wel een nachtje uit op je gezicht. Je voelt de stickertjes niet echt zitten en van veraf zie je de kleintjes ook niet op je gezicht. Een doosje kan je al voor minder dan een euro aanschaffen.