dinsdag 31 juli 2012

Salou 2012: fotoverslag

Hier ben ik al met het fotoverslag van Salou waar velen benieuwd naar waren. Ik heb een aantal foto's geselecteerd aangezien ik geen artikel ga schrijven met 200 foto's, dit zou een beetje too much zijn. Ik heb van elke activiteit zeg maar een foto gekozen. Op die manier zien jullie wel duidelijk wat we allemaal hebben gedaan dezer dagen. Enjoy!

 Vrijdag werden we opgehaald met een kleiner busje van onze maatschappij die ons naar het grote bedrijf bracht waar we in de echte grote bus naar Spanje mochten stappen.
 Dit was onze grote bus, het meisje op de bus is de dochter van de eigenaar als ik mij niet vergis.
 Bij aankomst in Jaime Primero kregen we een bandje om, geel was half pension en roze vol pension.
 Onze kamer, tot onze verbazing kregen we drie bedden. De kamer was niet echt ruim maar we hadden alles dat we nodig hadden en ze zag er ook zo uit als we op het internet zagen, geen verrassingen dus.
 Salou heeft veel fontijntjes langs de boulevard, echt prachtig. 's Nachts zijn deze ook verlicht.
 De haven op het eind van de boulevard.
 Aan het strand van Salou, het was daar echt een vleeshoop. Iedereen lag dicht op elkaar, je vond amper nog een plaatsje.
 Mijn vriend kwam terug van zijn toch naar het vlot dat in de zee lag.
 Cap de Salou. Hier kon je langs de rotsen wandelen en hier had je ook nog een kleiner strandje.
 De boulevard, met prachtige palmbomen.
 Torre Vella, deze toren staat in oud Salou.
 Een katholieke 'kerk'. Ik ga nogal graag eens binnen in plaatselijke kerkjes. Op onze kaart zagen we dat er op een marktplijn een protestantse kerk was maar daar aangekomen vonden we deze niet. Tot mijn oog op een soort van winkeltje viel waar ze dus de protestantse mis vierden blijkbaar. Deze katholieke kerk is de enige kerk die we vonden die echt er als kerk uitzag.
 Live muziek als avondactiviteit in het hotel.
 Flamenco-avond.
 Ik en mijn vriend hebben ook een jeepsafari gedaan, dit is een van de vele uitzichten.
 Bij de middagstop mochten we wijn proeven uit een porron. Je hield je hand aan je kin tegen de druppels en als je genoeg had stak je je andere hand op.
 Doordat onze jeep nogal vol zat mocht ik voorop naast de bestuurder. Mijn vriend daarentegen zat achterop in het laadbakje. Ik vond het misschien maar best dat ik voorop zat, ik krijg snel last van mijn longen door fijn stof of bijvoorbeeld een sigarettengeur. Voorop kreeg je minder stof binnen wat het wat makkelijker maakte om te ademen.
 Nog een uitzicht.
 In de avond mochten we in een meer met stuwdam zwemmen om af te koelen. Nadeel waren de grote en kleine stenen in het water waardoor je amper in en uit het meer raakte door pijn aan je voeten.
 s'Avonds dronken we regelmatig een cocktail, hier nam mijn vriend een Coco Loco en ik een Tequilla Sunrise.
 De laatste avond was er een Braziliaanse dansshow.
 De dag van vertrek heb ik mijn haar laten vlechten.Dit was echt een vreselijke ervaring eigenlijk, je haren worden zo hard aangetrokken, echt heel pijnlijk. De pijn was gisteren nog steeds niet over dus heb ik de vlechtjes losgemaakt. Ik kon er echt niet meer tegen, mijn bovenste hoofdhuid was als verlamd en prikte heel erg.
Een van de vele winkelstraatjes in Salou!