dinsdag 5 juni 2012

Sunburned & what to do about it!



Als eerste wil ik opmerken dar ik op bovenstaande foto NIET naakt ben maar enkel mijn bh-bandje niet echt draag doordat het teveel schuurt tegen de verbrande plek, die ik dus eigenlijk wou fotograferen voor dit artikel.



In het Pinksterweekend mocht iedereen eraan geloven, de zon kwam na maanden eindelijk nog eens tevoorschijn en zorgde voor vele blijde gezichten. Iedereen ging volop zonnebaden, de één met studiemateriaal, de ander zonder. Ook ik heb genoten van de zon. Ik ben namelijk wezen zwemmen en zonnebaden in recreatiedomein de Blaarmeersen te Gent. In dit artikel wil ik iedereen aanmoedigen om SPF te gebruiken telkens je gaat zonnebaden of lang in de zon zal vertoeven. De straling van de zon is namelijk schadelijk voor de huid, denk maar aan huidveroudering en in het ergste geval huidkanker. Ik laat jullie zien welke producten ik tijdens Pinksterweekend gebruikte.




Mijn kleine stash bestaat uit zonnecrème factor 30, zonneblaasjesgell en offcourse aftersun!




Voor en tijdens het zonnebaden smeer ik mijzelf vaak genoeg in met zonnecrème. Ik gebruik factor 30 aangezien ik een redelijk bleke huid heb en nogal snel verbrand. Ik weet dat er nog hogere factors bestaan maar die hadden we toen niet in huis. Het is een beetje zoeken welke factor het best bij jou past.
De zonnecrème gebruik ik ook voor mijn gezicht, al bestaat er wel speciale zonnecrème voor de gezichtshuid maar again, die hebben we nog niet aangeschaft. (zal wel gebeuren voor we naar Salou vertrekken)





Na de zonnecrème smeer ik steeds mijn handen in met zonneblaasjesgell. Ik heb vaak last van zonneallergie in de vorm van kleine bultjes op mijn handruggen. Preventief smeer ik dus deze oppervlakten in met deze gell. De gell werkt heel verkoelend en zorgt ervoor dat ik geen zonnebultjes krijg.




Na een dagje zonnebaden smeer ik me steeds nog ruim een weekje in met aftersun. Aftersun kan zorgen voor verkoeling bij de verbrande huid maar zorgt er ook voor dat de kleur langer behouden wordt. De aftersun die ik gebruik kocht ik bij Yves Rocher.


We sluiten dit artikel af met nog een emotionele video die jullie duidelijk maakt waarom je nu juist moet smeren als een gekkie!




EXTRA: Vergeet niet om ook je ogen te beschermen tegen de UV-straling, dit door een goede zonnebril te dragen.
EXTRA 2: Draag best een hoedje of pet als je lang in de zon loopt, ik heb namelijk in het begin een kleine zonneslag gehad met alle gevolgen van dien (barstende koppijn en één keer te veel het toilet gezien).


Q: Wat zijn jouw favoriete zonneproducten?